Framgångsrika Kundsamtal

Framgångsrika !

Sluta presentera och börja ge…
Omfattning:
  • 3 Dagar
PRIS:

Utbildningen skräddarsys efter era önskemål.
Be om offert.

Mikael Sandberg

Antoni Lacinai

Antoni Lacinai utvecklar människor inom kommunikation, försäljning och ledarskap. Han är författare och föreläsare, utbildare och certifierad coach, facilitator och moderator.

I sin verksamhet "Lacinai Communications & Perfomance Development" får han sina kunder att prestera bättre i möten med andra. För mer nformation - se: lacinai.se

Du ska kunna använda dina nya färdigheter för framgångsrika presentationer direkt efter kursen.

För dig som vill
Utveckla och förbättra förmågan att förbereda och genomföra ett effektivt kundmöte. Och, se fram emot nästa presentation med glädje.

Syfte med dagarna
▪ Att utveckla och förbättra förmågan att kunna förbereda och genomföra ett effektivt kundmöte.
▪ Få kännedom om egna styrkor och svagheter i mina kundsamtal.
▪ Förståelse hur jag förmedlar ett budskap som bygger långsiktiga relationer.
▪ Få mina kunder att uppleva Företagets varumärke under mina möten.
▪ Att kunna läsa kunden i de olika situationer som jag ställs inför i vardagen.
▪ Få möjlighet att träna på samtal och presentationer och därmed vara väl förberedd när det blir ”match”.

Innehåll

VETA
  • Vad kan jag göra innan?
  • Frågeteknik
  • Samtalsprocess
  • Intresserad eller intressant?
VISA
  • Vad du säger, hur du ser ut och hur du låter
  • Vad köper kunden – egentligen?
  • Kan det vara bra att veta något om retorik när man är säljare?
  • Var i din presentation minns kunden egentligen vad du säger?
  • Hantera PowerPoint
  • Nio sätt att övertyga
VÅGA
  • Hur kommer du till avslut?
  • Olika beslutstyper
  • Vinna?

Arbetssätt under kursen
Utbildningen består av kortare teoripass varvat med praktiska övningar som utgår från din vardag. Vi arbetar med värderingar, attityder, beteenden samt att förbereda och hantera lättare och svårare presentationer. Vi arbetar hela tiden med praktisk träning och aktiv återkoppling/feedback – att våga ge och ta emot konstruktiv kritik och beröm.


Boka samma koncept!
”Lyfte fram både "Just det" Tankar.”
Print Friendly, PDF & Email